Close

Co je bidding

Bidding je zvyšování nabídky za účelem získání lepší pozice než má konkurent. Často se vyskytuje ve spojitosti s placenou reklamou – PPC a inzercí na srovnávačích zboží.

Často je zaměňováno slovo bidding a biding. Odlišnost je skryta v původu slov.

  • Bidding je odvozeno od slova bid, což znamená nabídka.
  • Biding vzniklo ze slova bide, v češtině vyčkávat.

Významově se tedy tyto dvě slova velmi liší, přestože vizuálně jen jedním písmenem.

V PPC je cílem biddingu dosáhnout vyššího umístění reklamy v SERPU (výsledcích vyhledávání), protože na vyšších pozicích je větší proklikovost a také míra konverze.

SERP pozice 1

Celý systém funguje na principu aukce. Platí se pouze cena nezbytně nutná k překonání konkurenční nabídky, která je nejblíže mé nabídce, ale je nižší. Cena za proklik není jediným parametrem, který je srovnáván při řazení reklam. O výsledné pozici rozhoduje hodnocení reklamy. Princip aukce v Adwords je pěkně vysvětlen v nápovědě.

Ve srovnávačích zboží se bidding vztahuje k pozicím v rámci produktových karet (Heureka, Zboží) a umístění ve výsledcích vyhledávání (Zboží). Nabídky se mohou vztahovat ke kategoriím nebo jednotlivým produktům.

Na Heurece vstupuje do vzorce, který rozhoduje o konečném umístění eshopu v doporučených obchodech (oranžovém boxu), také dostupnost produktu, hodnocení eshopu a cena produktu.

doporučené obchody Heureka

Navíc jsou u Heureky stanoveny minimální ceny za proklik dle kategorií (ceník Heureky).

Další články

Jak nově funguje bidding na Zboží po přidání kateg... V srpnu oznámilo Zboží na svém blogu nový vzhled kategorií, v září byla zveřejněna informace o nových statistikách zohledňujících zobrazení produktu v...
Co je párování produktů na srovnávačích zboží... Párováním (popř. spárováním) produktů je myšleno přiřazení produktu k již vzniklé produktové kartě. Produktová karta představuje stránku, kde jsou inf...
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

bool(false)