Close

Co je párování produktů na srovnávačích zboží

Párováním (popř. spárováním) produktů je myšleno přiřazení produktu k již vzniklé produktové kartě. Produktová karta představuje stránku, kde jsou informace o produktu a všechny firmy, které daný produkt nabízejí a podařilo se jim ho napárovat/spárovat k této produktové kartě. Principem srovnávačů zboží je možnost porovnat si firmy, které nabízejí stejný produkt z hlediska ceny, dostupnosti, ceny za dopravu a recenzí. Párování produktů probíhá v porovnání jednotlivých srovnávačů mírně odlišně.

Párování produktů na Heurece

Na Heurece je možné párovat produkty pouze v placeném režimu. Nejdůležitějšími proměnnými pro spárování je CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME. CATEGORYTEXT lze určit dle stromu kategorií, který má Heureka zveřejněný na této stránce. Pokud byste se nemohli v XML souboru zorientovat, dá se kategorie určit podle drobečkové navigace přímo na Heurece. Např. kategorie pro tašku by dle obrázku byla Oblečení a móda | Módní doplňky | Tašky a aktovky

Categorytext Heureka

Pro PRODUCTNAME má Heureka přesně určená pravidla společná dle kategorií na této stránce. Obecným pravidlem je, že PRODUCTNAME musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy varianty, pro přesné určení produktu.

Ukázka produktové karty:

Produktová karta Heureka

Počet spárovaných produktů lze zjistit v administraci Heureky v záložce Přehled spárovanosti:

Přehled spárovanosti Heureka

Párování produktů na Zboží

Zboží má pouze placený režim. Párování produktů je zde nazýváno párování položek. Jedná se ale o stejný princip, jak bylo zmíněno výše. Zboží klade důraz na EAN (jedinečný kód produktu) a název produktu.

Mohou nastat dvě situace:

  • produkt má EAN kód, pak stačí 40% shoda mezi názvem produktu a již vzniklé produktové karty,
  • produkt nemá EAN kód, pak je nutná min. 90% shoda mezi názvem produktu a produktové karty.

Zboží dává v administraci k dispozici párovací nástroj, díky kterému lze napárovat některé produkty přímo kliknutím na tlačítko „Napárovat“ u zvolené produktové karty.

Párování Zboží

Ukázka produktové karty na Zboží:

Produktová karta Zboží

Další články

Co je bidding Bidding je zvyšování nabídky za účelem získání lepší pozice než má konkurent. Často se vyskytuje ve spojitosti s placenou reklamou - PPC a inzercí na ...
Jak nově funguje bidding na Zboží po přidání kateg... V srpnu oznámilo Zboží na svém blogu nový vzhled kategorií, v září byla zveřejněna informace o nových statistikách zohledňujících zobrazení produktu v...
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

5 Comments on “Co je párování produktů na srovnávačích zboží

Markéta
2.10.2016 na 17:51

Skvělý článek! Doufám, že přibudou další a bude z toho seriál a srovnávačích! 🙂

Odpovědět
Petra
7.10.2016 na 13:10

A co když nemám ve Zboží záložku Párování? Respektive – proč ji tam nemám?

Odpovědět
lidanavratilova
7.10.2016 na 13:24

Napište na podporu Zboží.cz (email: zbozi@firma.seznam.cz) prosbu o přidání párovacího nástroje do záložek.

Odpovědět
Petra
7.10.2016 na 13:24

Díky, už jsem jim napsala.

Odpovědět
lidanavratilova
7.10.2016 na 13:25

Rádo se stalo.

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

bool(false)